Αθήνα, 16 Νοεμβρίου 2009
Για την αντιμετώπιση παραπόνων των εργαζομένων, που σχετίζονται με θέματα συνθηκών εργασίας,παρενόχλησης*,υγείας, ασφάλειας σας ενημερώνουμε για την λειτουργία ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ στην Τράπεζά μας, η οποία προβλέπεται από τον ισχύοντα Κανονισμό Εργασίας. Στην Επιτροπή μπορούν να αποτανθούν ΕΓΓΡΑΦΩΣ οι εργαζόμενοι, η δε Επιτροπή οφείλει να απαντήσει εγγράφως στον εργαζόμενο εντός 15 εργασίμων ημερών.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους που έχουν σχετικά παράπονα να απευθύνονται στην Επιτροπή Παραπόνων προκειμένου να αντιμετωπίζονται τα προβλήματα που παρουσιάζονται. Θετικό θα κρινόταν, η προηγούμενη επικοινωνία με το Σύλλογο για τα θέματα που σας απασχολούν.
Οφείλουμε να σας αναφέρουμε την υψηλή σπουδαιότητα του Κανονισμού, καθώς ορίζει τις υποχρέωσεις και τα δικαιώματα όλων των εργαζομένων και ρυθμίζει το πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων που ισχύουν στην Τράπεζα(Προσλήψεις, Μεταθέσεις,Μετακινήσεις, Αξιολόγηση, Αμοιβές, Λύση Σύμβασης κ.α.) και υπερισχύει έναντι της Σύμβασης Εργασίας που έχετε ήδη υπογράψει.
(*) ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ "ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ" σύμφωνα με με τον Ευρωπαικό Οργανισμό για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία.
Η παρενόχληση (γνωστή επίσης ως εκφοβισμός, ηθική παρενόχληση ή ψυχολογική βία) αναφέρεται στην επαναλαμβανόμενη, αδικαιολόγητη συμπεριφορά προς έναν εργαζόμενο, ή μια ομάδα εργαζομένων, με στόχο τη δυσμενή μεταχείριση, την ταπείνωση, την υπονόμευση ή την απειλή του παρενοχλούμενου ατόμου. Παρενόχληση, συνήθως μέσα από την ίδια την επιχείρηση, μπορεί να συνιστά μια επιθετική συμπεριφορά, τόσο λεκτική όσο και σωματική, καθώς και λιγότερο εμφανείς ενέργειες, όπως η κοινωνική απομόνωση. Αντικείμενο παρενόχλησης μπορεί να είναι η αξιοπρέπεια, οι επαγγελματικές ικανότητες, ο ιδιωτικός βίος, τα σωματικά χαρακτηριστικά, η φυλή, το φύλο ή ο σεξουαλικός προσανατολισμός ενός ατόμου.
AΡΘΡΟ 16
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ
"Συγκροτείται Επιτροπή Παραπόνων που απαρτίζεται από δύο εκπροσώπους της Τράπεζας, εκ των οποίων ο ένας θα είναι ο πρόεδρος της Επιτροπής, και έναν εκπρόσωπο της πλέον αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης, οι οποίοι ορίζονται στην αρχή εκάστου έτους με ετήσια θητεία.
Η Επιτροπή επιλαμβάνεται αποκλειστικά και μόνον παραπόνων των εργαζομένων που σχετίζονται με τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων και της Τράπεζας. Παράπονο μπορεί να αποτελέσει οποιοδήποτε μέτρο ή κατάσταση που αφορά στις εργασιακές σχέσεις εργαζομένου και Τράπεζας ή επηρεάζει ή είναι δυνατό να επηρεάσει τους όρους εργασίας οποιουδήποτε εργαζομένου όπως θέματα ασφάλειας, υγείας, συνθηκών εργασίας, παρενόχλησης.
Τα ως άνω παράπονα υποβάλλονται εγγράφως στην Επιτροπή από τον εργαζόμενο, η δε Επιτροπή οφείλει να απαντήσει εγγράφως στον εργαζόμενο εντός 15 εργασίμων ημερών.
Η Επιτροπή δεν επιλαμβάνεται συλλογικών αιτημάτων που στοχεύουν στη διαφοροποίηση των όρων και συνθηκών απασχόλησης ή θεμάτων που αφορούν την ερμηνεία ή εφαρμογή υφιστάμενης ΣΣΕ. Επιπλέον, η Επιτροπή δεν επιλαμβάνεται θεμάτων βαθμολογικής εξέλιξης των εργαζομένων. "
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ
"Συγκροτείται Επιτροπή Παραπόνων που απαρτίζεται από δύο εκπροσώπους της Τράπεζας, εκ των οποίων ο ένας θα είναι ο πρόεδρος της Επιτροπής, και έναν εκπρόσωπο της πλέον αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης, οι οποίοι ορίζονται στην αρχή εκάστου έτους με ετήσια θητεία.
Η Επιτροπή επιλαμβάνεται αποκλειστικά και μόνον παραπόνων των εργαζομένων που σχετίζονται με τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων και της Τράπεζας. Παράπονο μπορεί να αποτελέσει οποιοδήποτε μέτρο ή κατάσταση που αφορά στις εργασιακές σχέσεις εργαζομένου και Τράπεζας ή επηρεάζει ή είναι δυνατό να επηρεάσει τους όρους εργασίας οποιουδήποτε εργαζομένου όπως θέματα ασφάλειας, υγείας, συνθηκών εργασίας, παρενόχλησης.
Τα ως άνω παράπονα υποβάλλονται εγγράφως στην Επιτροπή από τον εργαζόμενο, η δε Επιτροπή οφείλει να απαντήσει εγγράφως στον εργαζόμενο εντός 15 εργασίμων ημερών.
Η Επιτροπή δεν επιλαμβάνεται συλλογικών αιτημάτων που στοχεύουν στη διαφοροποίηση των όρων και συνθηκών απασχόλησης ή θεμάτων που αφορούν την ερμηνεία ή εφαρμογή υφιστάμενης ΣΣΕ. Επιπλέον, η Επιτροπή δεν επιλαμβάνεται θεμάτων βαθμολογικής εξέλιξης των εργαζομένων. "